سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

روش هايي ساده براي تحقق اهدافتان!

تاریخ انتشار خبر : 1391/05/27

اهداف. خيلي از آدم ها هم از اهداف خوششان مي آيد و هم از آن ها متنفرند! براي اين از اهداف خوششان مي آيد که اهداف به آن ها انگيزه ي پيشرفت و ارزيابي آن را مي دهند، اما چون اکثر مردم نمي توانند به هدف هاي خود برسند، نااميد، سرخورده، و در نهايت از اهداف متنفر مي شوند. اين درست نيست.
به همين دليل، مي خواهم روش هاي ساده اي را ارائه دهم که با استفاده از آن ها طوري اهدافمان را برنامه ريزي کنيم که تحقق پذير باشند. آخر، اگر هدفي دست نيافتني باشد به چه درد مي خورد؟! با استفاده از نکات ساده اي که در پي مي آيند، مي توانيد تضمين کنيد که امسال تحولي را در زندگي خود ايجاد خواهيد کرد.

تمرکزتان را محدود کنيد.
درست است، از کم شروع کنيد. دو يا سه حوزه ي مهم را که مي خواهيد رويشان کار کنيد، انتخاب کنيد. خيلي از آدم ها به خودشان مي گويند: « مي خواهم اين کار را بکنم، و اين کار را ، و اين کار را...» و در نهايت هيچ کدامشان را هم انجام نمي دهند! به قول معروف: يک کاره به همه کار، همه کاره به هيچ کار! اگر بخواهيد در آنِ واحد به چند کار بپردازيد، هيچ يک از آن ها خوب و درست از آب در نمي آيد. پس، براي شروع روي دو- سه مورد تمرکز کنيد تا بدين ترتيب، پيشرفت هايي را در اين حوزه ها حاصل کنيد. ابتدا اين حوزه ها را در نظر داشته باشيد: جسمي، عقلي، احساسي، روحي، مالي، و رابطه اي. به کدام حوزه ها بيشتر بايد بپردازيد؟ حالا، ببينيد کدام حوزه بايد در صدر فهرست اصلاحي تان قرار بگيرد. فعلاً، فقط روي دو يا سه حوزه تمرکز کنيد و بقيه را بگذاريد براي بعد.

با در نظر داشتن هدف بلند مدت، روي اهداف کوتاه مدت تمرکز کنيد.
آيا مي خواهيد سي و پنج کيلوگرم وزن کم کنيد؟ بسيار خوب. در بلند مدت اين کار را خواهيد کرد. اما فعلاً به هدف کوتاه مدت خود بينديشيد. به کم کردن سي و پنج کيلوگرم در هجده ماه فکر نکنيد. به کم کردن دو کيلوگرم در ماه فکر کنيد. اين کار دو فايده دارد. اول، شما را ملزم مي کند که سريع دست به کار شويد. بدين ترتيب، به جاي اين که سهل انگاري کنيد و در پايان ماه اول بگوييد: « خوب، هنوز هفده ماه وقت دارم تا سي و پنج کيلو کم کنم،» ( که اين زمان عاقبت تبديل مي شود به دو ماه وقت براي سي و پنج کيلو وزن کم کردن!) ، براي هدف خود فقط چهار هفته وقت داريد. اين روند، تحقق هدف بلند مدت را ساده تر مي کند. دوم، دستيابي به اهداف کوچکتر موجب مي شود طعم خوش پيروزي را بچشيد و انگيزه ي مضاعفي براي پيروزي نهايي حاصل کنيد.

وقتي به هدف خود رسيديد به خودتان پاداش دهيد.
وقتي ظرف يک ماه دو کيلوگرم وزن کم کرديد، يک ميلک شِيک بزنيد توي رگ! اما فقط يکي! سپس، برگرديد سر وقتِ هدفي که براي ماه بعد در نظر داريد. اين کار باعث مي شود که کمي مزه و تفريح را چاشني روند خويشتن داري خود کنيد. وقتي شرايط طاقت فرسا شود، اين پاداش باعث دلخوشي شما مي شود و به خودتان مي گوييد: « دو هفته ي ديگر، دو کيلو ديگر که کم کنم، آن وقت...»

تمام شد! مطمئنم که به همين سادگي از پسِ آن برخواهيد آمد.
حالا، اجازه دهيد توضيحاتي را به مطالب بالا بيفزايم.
1. لقمه ي بزرگ تر از دهانتان برنداريد! به جاي اين که بگوييد: « مي خواهم عادت خوردن سه بشقاب برنج در روز را به کلي کنار بگذارم» ، بگوييد:« مي خواهم برنج خوردن خودم را به يک بشقاب و نيم در روز کاهش دهم.» وقتي به هدف هاي اوليه ي خود رسيديد هميشه وقت داريد که تصميم هاي جدي تري بگيريد. پس، ابتدا با پيروزي هاي کوچک کام خود را شيرين کنيد. به جاي اين که بگوييد:« مي خواهم سي و پنج کيلو وزن کم کنم،» بگوييد:« مي خواهم ده کيلو وزن کم کنم.»
2. در زمان بندي دقيق باشيد. همين طوري نگوييد:« مي خواهم ده کيلو کم کنم.» بگوييد: «تا اول شهريور ماه مي خواهم ده کيلو کم کنم.» بدين ترتيب، وقتي در اواسط تيرماه براي خريد کردن به فروشگاه مي رويد و بستني ها به شما چشمک مي زنند به خودتان نهيب خواهيد زد:« نه، فقط پنج کيلوي ديگر مانده که بايد تا يک ماه و نيم آينده کم کنم، و خيال ندارم خرابش کنم!»
3. اهداف خود را در جايي نصب کنيد که هر روز جلوي چشمتان باشد. اين کار باعث مي شود که همواره اهدافتان را مد نظر داشته باشيد. مثلاً، قبل از اين که يک استيک بزرگ و شاهانه سفارش دهيد، به شما ياد آوري مي شود که داريد وزن کم مي کنيد و بايد به سراغ غذاي سبک تري برويد. اين کار باعث مي شود که اراده تان بر هوس تان غالب آيد.
4. از فردي که برايش احترام قائليد، بخواهيد که شما را در اين راه تشويق کند. اين شخص در طول راه، طبق قراري که از پيش با هم گذاشته ايد بايد از شما بپرسد که کار چطور پيش مي رود. اما حتماً به ياد داشته باشيد که او بايد فردي مشوق باشد تا اگر خراب کرده باشيد، مثلاً بگويد:« خوب، اشکال ندارد، فردا دوباره از نو شروع کن،» و اگر پيشرفتتان قابل توجه باشد، بگويد:« آفرين، کارت خيلي عالي است. هفته ي بعد دوباره ازت خبر مي گيرم.» تشويق هاي هفتگي اين فرد شما را دلگرم خواهد کرد.
5. يک يار و همراه پيدا کنيد. بله، فردي را پيدا کنيد که قصد دارد همان کار را انجام دهد ( يا در صورت لزوم بخش ديگري از کار را در دست بگيرد). فقط خاطر جمع شويد که او حقيقتاً خيال تحول و پيشرفت را دارد، در غير اين صورت، نک و نال سر خواهد داد که چه قدر کارها سخت پيش مي رود و به اين ترتيب، شما را هم دلسرد خواهد کرد.
6. از منافعي که تحقق آن هدف به همراه خواهد آورد فهرست تهيه کنيد. مثلاً، اگر هدفتان کاهش وزن است، اين منافع را مي توان برايش برشمرد: احساس مطلوب، اعتماد به نفس بيشتر، عمر طولاني تر، راحتي لباس، ديگر لازم نيست براي دوختن دکمه هاي در رفته لباستان وقت تلف کنيد، همسرتان مي گويد دوباره مثل جواني بيست و دو ساله به نظر مي رسيد و ... يا اگر هدفتان ترک کردن سيگار است مي توانيد اين منافع را برايش فهرست کنيد: تنفس بهتر، خوش بو شدن دهان، از بين رفتن لکه هاي قهوه اي انگشتان دست، کم شدن چين و چروک پوست، از بين رفتن قرمزي چشم، ديگر لباس هايتان بو نخواهد داد، افزايش طول عمر، ديگر همسرتان مجبورتان نمي کند روزي دو ساعت در حياط خلوت سر کنيد و ... اين کار به شما کمک مي کند که منافع ناشي از تحقق هدفتان را پيش چشم داشته باشيد.
7. در صورت موفقيت پاداشي را براي خود در نظر بگيريد. اين پاداش مي تواند کوچک يا بزرگ باشد. اگر ده کيلو وزن کم کرده ايد، براي خوردن شام و دسر بيرون برويد. سپس، برگرديد سر کم کردن ده کيلوي بعدي. اگر قصدتان ترک کردن سيگار است، به يک سفر کوتاه برويد. به هر تقدير، پاداشي براي خودتان در نظر بگيريد يا بگذاريد همسر يا دوستتان از آن پاداش منتفع شود. سپس، لذتش را ببريد!
منبع: زندگي رؤيايي تان را خلق کنيد!
نويسنده: کريس وايدنر
ترجمه : اميرحسن مکي

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان