سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

هفت قدم براي تحقق رؤيايتان!

تاریخ انتشار خبر : 1391/06/02

آيا مي توان براي کسب موفقيت مراحلي را تعيين کرد؟ اگرچه اين کار هميشه به اين راحتي نيست، اما مي دانم کساني که به موفقيت هاي بزرگ دست يافته اند به طور معمول مراحل زير را طي کرده اند. پس اگر براي کسب موفقيت تلاش مي کنيد، موارد زير را ملکه ي ذهن خود کنيد و سپس آن ها را به کار بنديد تا وارد مسيري شويد که به مقصد رويايتان منتهي مي شود!

1. رويايش را داشته باشيد. همه چيز ار ذهن و دل نشأت مي گيرد. هر موفقيت بزرگي ابتدا در ذهن انسان شکل مي گيرد. اشخاص موفق، جرأت رؤياپروري دارند و به تحقق رؤيايشان ايمان دارند. زماني را به اين انديشه اختصاص دهيد:« چه مي شود اگر...؟» بزرگ فکر کنيد. اجازه ندهيد افکار منفي نااميد و مأيوس تان کنند. بايد خيال پرداز شويد. به امکاناتي که مي توانيد براي خود، خانواده تان و ديگران فراهم کنيد، بينديشيد. اگر رؤيايي در سر داشته ايد که گذاشته ايد خاموش و سرد شود، دوباره شعله ورش کنيد! زندگي خيلي کوتاه است، پس وقت را غنيمت بشماريد.

2. باورش کنيد. آري، رؤيايتان بايد بزرگ باشد. تا جايي که به ظاهر فراتر از توانايي هايتان به نظر برسد. با اين حال، بايد باورکردني و قابل قبول هم باشد، به طوري که بتوانيد بگوييد: « اگرچه رؤيايم بزرگ است، با فراهم شدن مقدمات لازم، ياري ديگران، و تلاش کافي مي توانم آن را به حقيقت مبدل کنم.» يک مثال خوب در اين زمينه: فردي که فاقد تحصيلات عالي است مي تواند رؤياي تأسيس شرکتي را در سر بپروراند که سالانه پنجاه ميليون دلار درآمد دارد. اين، رؤيايي بزرگ، اما قابل قبول است. مثالي بد در اين زمينه: پيرزني نود ساله که از بيماري آرتروز رنج مي برد اين رؤيا را در سر داشته باشد که در کمتر از سه ساعت مسابقه ي دوي ماراتون را پشت سر بگذارد! اين زن در عوض مي تواند روي اين رؤيا تمرکز کند که شرکتي با پنجاه ميليون دلار درآمد در سال تأسيس کند. و بهتر است بجنبد!

3. آن را ببينيد. اشخاصي که به موفقيت هاي بزرگ دست مي يابند از يک ويژگي برخوردارند و آن « تجسم » است. آنها حتي زماني که روي صندلي تاشو در گاراژ خانه شان نشسته اند، خودشان را در دفتر رياست شرکت بيست و پنج ميليون دلاري خود مجسم مي کنند. قهرمانان بزرگ مسابقات قهرماني بسکتبال، پرتاب هاي خود را درون سبد مجسم مي کنند. قهرمانان مسابقات گلف توپ را در حالي مجسم مي کنند که مستقيماً به داخل حفره راه مي يابد. سخنراناني که در سطح جهان مطرح هستند، خودشان را در حالي مي بينند که با شور و انرژي سخنراني مي کنند. همه ي اين ها به ذهن تعليم مي دهند که چطور جسم را براي تحقق رويا آماده کنند.

4. آن را به ديگران بگوييد. يکي از دلايلي که بسياري از رؤياها هيچ وقت به حقيقت نمي پيوندند اين است که شخص رؤياپرداز آن را در درون خود مخفي مي کند؛ رؤيايي پنهاني که در ذهن فرد محبوس است. کسي که مي خواهد به رؤياي خود دست يابد بايد آن را به خيلي ها بگويد. دليل اول: وقتي آن را مدام تکرار کنيم، آن را بيشتر و بيشتر باور مي کنيم. اگر داريم درباره اش حرف مي زنيم، پس بايد امکان پذير باشد. دليل ديگر: اين عمل ما را مسئول مي کند. اگر آن را با ديگران در ميان بگذاريم، مجبور مي شويم عملي اش کنيم، چون در غير اين صورت احمق و بي عرضه شناخته مي شويم.

5. براي رسيدن به آن برنامه ريزي کنيد. براي دستيابي به هر رؤيايي بايد برنامه ريزي کرد. به قول معروف « بدون برنامه به هيچ جا نمي توان رسيد.» رؤياي شما خود به خود محقق نمي شود، بلکه بايد به طور مرتب نحوه ي دستيابي به آن را ارزيابي و برايش برنامه ريزي کنيد. همه ي جزئيات را مد نظر قرار دهيد. برنامه ي کلي را به بخش هاي کوچک تر و قابل اجرا تقسيم کنيد. سپس، براي به اتمام رساندن هر يک از بخش هاي برنامه ي خود يک چارچوب زماني در نظر بگيريد.

6. اجرايش کنيد. پسر، اگر نيازي به اين مرحله نبود زندگي چقدر شيرين مي شد! اما متأسفانه اين خبرها نيست! آدم هاي موفق معمولاً اشخاصي سخت کوش و پرکار هستند. وقتي بقيه ي آدم ها جلوي تلويزيون لم مي دهند و سريال هاي مورد علاقه شان را نگاه مي کنند، آدم هاي موفق روي اهداف و رؤياهايشان کار مي کنند. من يک معادله براي خود دارم: اعمال کوتاه مدت، ضربدر زمان، مساوي است با موفقيت هاي بلند مدت. اگر هر روز طبق اين معادله عمل کنيد، بالاخره به رؤيايتان خواهيد رسيد. رمان قطور جنگ و صلح، صفحه به صفحه نوشته شده است.

7. از آن لذت ببريد. وقتي به هدف و رؤياي خود دست يافتيد، حتماً از آن لذت ببريد. حتي، از مسيري که به مقصد رؤيايتان طي مي کنيد نيز لذت ببريد. در طول راه به خودتان جايزه بدهيد. وقتي به مقصد رسيديد پاداشي بزرگ به خودتان بدهيد. کاري کنيد که ديگران هم از اين پاداش و لذت بي نصيب نباشند. بخشنده و سخاوتمند باشيد. از رؤيايتان به ديگران منفعت برسانيد. سپس، به مرحله ي يک برگرديد و اين بار رؤيايي بزرگ تر را برگزينيد!

زندگي رؤيايي تان را خلق کنيد
کريس وايدنر- اميرحسن مکي

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان