سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

بر ترديد غلبه کنيد

تاریخ انتشار خبر : 1391/07/26

مدارک اقتصادي معتبري در دست است حاکي از اين که رکود اقتصادي بزرگ دهه ي 1930 اجتناب پذير بوده است، اما به علت « وحشتي» که برآمريکا ( و جهان) مستولي شده بود، پس از سال 1929 بازار بورس سقوط کرد. آنچه نبايد از يک رکود اقتصادي فراتر مي رفت به دليل حاکم شدن «افکار ناشي از ترس و ترديد» دنياي مان را براي هميشه دستخوش تغيير ساخت. ترس و وحشت آنچنان در اذهان مردم ريشه دوانده بود که روزولت، رئيس جمهور وقتِ ايالات متحده ناگزير شد درباره اش سخنراني کند. در ضمن، سخنراني فرانکلين روزولت ، با اين جمله ي معروف، « تنها چيزي که بايد از آن بترسيم، خودِ ترس است،» پيشنهادي بود که از سوي ناپلئون هيل نويسنده ي کتاب بي بديل «بينديشيد و ثروتمند شويد » به وي داده شده بود. اگر افکار توده ي مردم موجب مي شود که چنين مصيبت بزرگي در دنياي مان رخ دهد، آيا جاي تعجب باقي مي ماند که افکار فرديِ ما مي تواند لطمات فراواني را به « دنياي شخصي مان» وارد سازد؟ وقتي بيشترِ اوقات خود را صرف ترسيدن از چيزي يا اتفاقي در آينده کنيم، اغلب، همان چيزي که از آن مي ترسيم بر سرمان مي آيد! هر وقت چنين اتفاقي مي افتد، زانوي غم به بغل مي گيريم و حيران مي شويم که چرا چنين بلايي بايد بر سرمان مي آمد، اما در حقيقت ما مسئول مشکلاتي هستيم که براي مان پيش مي آيد.
باب پراکتر مي گويد، اين روند ابتدا با انديشه ي ترديد شروع مي شود، که منجر به ايجاد احساس ترس مي گردد، و سپس در قالب اضطراب و دلشوره رخ مي نمايد. اضطراب، نيرو و اراده مان را به تاراج مي برد. اضطراب و دلشوره ي شديد حتي سلامت مان را تهديد مي کند. و منشاء همه ي اين ها، همان ترديد است.
من سه عامل يافته ام که مرا در غلبه بر ترديد کمک مي کنند. اول، ذهن تان را درباره ي ترديد تغيير دهيد، و اين تغيير ذهنيت را پيوسته حفظ کنيد. مثلاً، اگر ترديد داريد که آيا مي توانيد آنقدر پول در بياوريد که بتوانيد تا آخر ماه با آن سر کنيد، ذهن تان را درباره ي آن تغيير دهيد. هرگاه ترديد خواست به ذهن تان راه يابد به خودتان گوشزد کنيد:« من هميشه راهي مي يابم تا بتوانم نيازم را تأمين کنم.» من عاشق اين سخن اِمِت فاکس هستم:« اگر ذهن تان را پيرامون هر چيزي تغيير دهيد و همواره اين تغيير ذهنيت را حفظ کنيد، آن چيز هم لزوماً بايد تغيير کند، و اين چنين نيز خواهد شد. البته، ابقا و تداوم اين تغيير ذهني مشکل است و هشياري و اراده را طلب مي کند.»
دومين عاملي که ترس و ترديد را از ميان بر مي دارد، عمل است. « کاري را که از آن هراس داريد انجام دهيد، تا ترس از ميان برود» سخني است خردمندانه، کوتاه و مؤثر!
و سومين و مهم ترين عامل براي غلبه بر ترديد و ترس، ايمان است. ترس و ايمان، نقاط متقابل يکديگر و همچون آب و آتش با هم در تضاد هستند. من به خالق متعال که حاکميت بر همه چيز را به من عطا کرده است، ايمان دارم. شايد شما به منبعي ديگر ايمان داشته باشيد، اما اين را بدانيد: نمي توان در آنِ واحد ايمان و ترس را در کنار هم داشت.

تعمقاتي در طول ماه
ويک جانسون- اميرحسن مکي

نظرات :

مرجان
1391/07/28
ممنون.
بسيار اموزنده بود
مجيد شيرواني
1391/07/29
آقاي مکي با سپاس فراوان از جنابعالي براي مطالب ارزشمندي که ارايه مي کنيد.
اين مقاله کاملاً وصف حال وضعيت امروز کشور است.
بيشتر از تحريم هاي اقتصادي ، ترس و وحشت مردم است که آنها را از کوشش و فعاليت بازمي دارد و بر وخيم تر شدن اوضاع دامن مي زند.
البته من به هيچ وجه منکر فشار اقتصادي حاکم بر جامعه نيستم، ولي همان طور که در مقاله فوق ذکر شد، ترس و ترديد مردم شرايط را وخيم تر مي کند.
بايد از تاريخ درس گرفت!
احسان پيروزنيا
1391/07/29
اصولآ تنشها بر اساس شرايط محيطي بر انسان ها اعمال مي شود .
با سپاس

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان