سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

خودفريبي

تاریخ انتشار خبر : 1391/08/03

" زماني که او بفهمد واقعاً کيست ، چه چيز مي تواند تسلي اش بخشد؟
... زيرا در روي زمين...
هر کس که زندگي مي کند در رؤيا به سر مي برد. "
-- کالدرون دو لابارکا

بزرگترين دروغ ممکن، دروغي است که به خودمان مي گوييم
کسي را به سادگي مي توان فريب داد که خودش اين طور مي خواهد. در عين حال که موانع متعددي ممکن است در مسيري که ما براي دستيابي به حقيقت طي مي کنيم ظاهر شوند، اما بزرگترين مانع موجود در اين مسير ، خودمان هستيم. اگر شما نخواهيد که حقيقت را ببينيد ، آن را نخواهيد ديد.
زني را مي شناسم که شوهرش هر شب دير از سر کار به خانه برمي گردد. شوهر وي درگوشه و کنار شهر با زناني که نصف سن او را دارند ديده مي شود، بوي عطر زنانه از وي استشمام مي شود، و آخر هر هفته مي گويد که بايد به سفري کاري برود! اما عليرغم همه ي اين شواهد آشکار ،اين زن نمي خواهد حقيقت را ببيند و بهانه هاي شوهرش را به راحتي و بدون چون و چرا مي پذيرد. نمونه هايي از اين قبيل را همه ي ما در دوستان و آشنايان خود سراغ داريم.
وقتي که ما نخواهيم حقيقت را ببينيم به خودمان دروغ مي گوييم و خودمان را گول مي زنيم. شناسايي اين دروغ ها بسيار مشکل است زيرا آن ها زاييده ي فکر خودمان هستند و به هيچ وجه نمي توانيم به طور واقع بينانه به آن ها بنگريم.
پول هايي که مردم بابت خريدن بليت هاي بخت آزمايي مي پردازند به ميليون ها دلار مي رسد. ما دوست داريم باور کنيم که مي توانيم در ظرف يک ساعت هزاران دلار برنده شويم. ما اشتياق داريم که آن چه را دوست داريم ، باور کنيم ( اگرچه حقيقت نداشته باشد) و آن چه را که دوست نداريم ، ناديده انگاشته و دروغ بپنداريم ( اگرچه حقيقت محض باشد.) اعتقاد داشتن به تأثير کرم هاي جادويي ضد چروک صورت و يا قرص هاي کاهش وزن تضميني ، نمونه هايي از نگرش نادرست ما نسبت به حقايق هستند.
تنها يک انسان استثنايي تمايل دارد آن چيزي را ببيند که دوست ندارد ببيند، آن چيزي را بشنود که دوست ندارد بشنود، و آن چيزي را باور کند که دوست ندارد باور کند.
شما بايد سعي کنيد تا جايي که ممکن است واقع بين باشيد – گويي که از نگاه شخص ديگري به قضيه نگاه مي کنيد. آرزو ، اشتياق و اميد به شما اجازه نمي دهند که نگرشي واقع بينانه داشته باشيد.
بايد بياموزيد که چگونه علائق و تمايلات خود را در قضاوت خود دخالت ندهيد. براي تحقق اين امر خطير يک راه ساده وجود دارد و آن اين است که به سه مورد تعريف وتمجيد، تأييد و تحکيم، و کينه وخصومت توجه داشته باشيد. اگر شما با داشتن هر يک از اين سه تصور در ذهنتان به قضاوت بپردازيد ، قضاوتي ناعادلانه و نامعقول خواهيد داشت. به عبارت ديگر، اگر شيفته ي تعريف و تمجيد ديگران باشيد ، بخواهيد به تأييد و تحکيم آنچه از پيش در ذهن شما جاي گرفته بپردازيد، يا با کينه و خصومت به قضاوت بنشينيد ، نمي توانيد نگرشي واقع بينانه و قضاوتي عادلانه داشته باشيد.

هوشيار باشيد و فريب نخوريد
دکتر ديويد جي. ليبرمن- اميرحسن مکي

نظرات :

مرجان
1391/08/06
مطلب زيبايي بود.
خدا قوت

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان