سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

چرا با خودم حرف مي زنم؟

تاریخ انتشار خبر : 1391/08/08

"يك لحظه هم نمي‌توانم از حرف زدن باز بمانم. ذهنم، هفت روز هفته، روزي بيست و چهار ساعت در وراجي است. قادر نيستم به ذهنم لحظه‌اي استراحت بدهم."

تحليل
همه‌ي ما گاهي با خود حرف مي‌زنيم و اين امري كاملاً طبيعي است. اما اگر نمي‌توانيد لحظه‌اي از سخن‌ گفتن با خود باز بمانيد دليل آن يكي از اين عوامل است: نمي‌دانيد بايد چگونه افكارتان را خاموش كنيد. درواقع به يك معتاد ذهني تبديل شده‌ايد. ذهن‌تان دائماً در حال كاركردن و وراجي است، به طوري‌ كه هرگز به خود استراحت نمي‌دهد. تفاوت فاحشي ميان فكر كردن به هيچ چيز و فكر نكردن وجود دارد. اولي نيازمند سعي و كوشش است، درحالي كه دومي نيازي به تلاش كردن ندارد. ذهني كه دائماً در حال فعاليت و جنب‌ و جوش است نمي‌تواند استراحت كند. اين جريان و حركت مستمر و دائمي رفته رفته تبديل به سيلي ويرانگر در مغز مي‌شود. اختلال رواني به منزله‌ي سدي در برابر اين جريان قرار مي‌گيرد. عبارت: «تو عقلت را از دست دادي» بهترين تعريف براي چنين اتفاقي است؛ و البته تنها راه براي فرار كردن از افكار مسلسل‌واري كه دائماً در ذهن جريان دارد.
جار و جنجال‌هاي ذهن‌تان به تدريج غيرقابل تحمل و منجر به اين مي‌شود كه با خود با صداي بلند صحبت ‌كنيد. با ذهني مملو از افكار درهم و برهم و اغلب ناخوانده، ديگر نمي‌‌توانيد «صداي افكارتان» را بشنويد و به همين دليل نياز داريد با صداي بلند بينديشيد تا بتوانيد افكاري را كه مي‌خواهيد به آنها توجه بيشتري نشان دهيد و برايتان مهم‌ترند از ديگر افكار خود جدا سازيد.
آشفتگي و بي‌نظمي ذهني‌تان اغلب تأثير خود را در محيط اطراف‌تان نشان مي‌دهد. شخصي كه داراي ذهني شلوغ و درهم و برهم است اغلب خانه يا دفتر بي‌نظم و نامرتبي دارد. شيوه‌ي زندگي شما درواقع بازتابي از طرز فكرتان است.
راهكار
1.به كلاس‌هاي يوگا يا مراقبه برويد. تحقيقات نشان داده افرادي كه با خود حرف مي‌زنند باهوش‌تر ازكساني هستند كه اين كار را انجام نمي‌دهند، بنابراين تنها زماني بايد نگران اين مسأله باشيد كه بخواهيد به افكارتان پاسخ دهيد. تمريناتي مانند مراقبه و يوگا تكنيك‌هاي مؤثري را در بَر مي‌گيرند كه مي‌توانند كمك‌تان كنند تا هياهوي ذهني‌تان را آرام كرده و زماني را در روز در سكوت و آرامش بگذرانيد.

2.موسيقي گوش كنيد. اگر مي‌خواهيد يك استراحت فكري فوري داشته باشيد، موسيقي را با صداي بلند گوش دهيد. براي بعضي از افراد موسيقي با كلام مؤثر است و براي بعضي ديگر موسيقي بي‌كلام. وقتي كاملاً به آنچه كه داريد مي‌شنويد، تمركز ‌كنيد، ذهنتان درگير صداها مي‌شود و حس موسيقي شما را در بر مي‌گيرد.

3.كاري را انجام دهيد كه نياز به فعاليت بدني زيادي داشته باشد. تمرينات ورزشي يكي از بهترين راه‌هاي تخليه‌ي فشارهاي روحي و خاموش كردن صداهاي درهم و برهم دروني است. ورزشهايي مثل دويدن، دوچرخه‌سواري، شنا يا بدمينتون را انتخاب كنيد. در اين صورت خواهيد ديد كه ذهن‌تان يا تماماً متمركز آن فعاليت مي‌شود (مثلاً با زدن سرويس و ضربات درست در هنگام بازي تنيس) يا كاملاً به آرامش مي‌رسد (هنگام دويدن در مسيري طولاني). امتحان كنيد تا ببينيد چه تأثير بسزايي دارد!

4.به زندگي‌تان نظم دهيد. آيا تا به حال متوجه شده‌ايد زماني كه به سفر مي‌رويد ذهن‌تان آرامش بيشتري دارد؟ به اين خاطر كه شما كاملاً دور از آن هستيد. مي‌دانيد از چه چيز دوريد؟ از تمام آشفتگي‌ها و ريخت و پاش‌هاي محيط زندگي‌تان! به همين دليل است كه وقتي خانه يا محل كارتان را تميز و مرتب مي‌كنيد احساس بهتري داريد و مي‌توانيد با آرامش و راحتي بيشتري فكر كنيد.

کلنجارهاي ذهني
دکتر ديويد جي. ليبرمن
اميرحسن مکي- هانيه حق نبي مطلق

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان