سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

چرا احساس مي کنم کسي دوستم ندارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1391/08/29

«دنياي اطرافم به شدت برايم سرد و غريبه است. گويا مردم، حتي خانواده و دوستانم بسيار با من فاصله دارند. خلايي در خود احساس مي‌كنم كه هميشه نياز دارم تا آن را پر كنم. در جستجوي عشق به هر دري مي‌زنم. دست به هركاري مي‌زنم تا دوست داشته شوم و محبت ديگران را جلب نمايم. گاهي احساس مي‌كنم در اين دنيا كنار گذاشته شده‌ام و همه مرا طرد كرده‌اند.»

تحليل
اگر چه عشق تمنا مي‌كنيد، به خاطر اين كه ديگران شما را طرد نكنند و درد و ناراحتي را تجربه نكنيد در مقابل خود سنگري ساخته‌ايد. حفظ باقيمانده‌ي خودباوري‌تان اولين اولويت شماست كه براي بقاء شخصيت‌تان لازم است. نمي‌خواهيد خودباوري‌تان را براي يافتن عشقي كه تمنا مي‌كنيد، به خطر بيندازيد. با اين كه در طلب عشق هستيد، نمي‌توانيد خطر طرد شدن را بپذيريد. اگر به اطرافيان اجازه ندهيد تا به شما نزديك شوند، آنها هم نمي‌توانند فكر شما را درگير خود سازند. وقتي كسي مي‌خواهد سنگر شما را درهم بشكند او را از خود مي‌رانيد، چرا كه احساس مي‌كنيد سزاوار عشقي نيستيد كه با تمام وجود در جستجويش هستيد.
با وسيع‌تر كردن خندقي كه در اطراف خود حفر كرده‌ايد باعث مي‌شويد تا هر چه بيشتر در خودبيني‌تان غرق گرديد. اگر به شدت درگير آرزوها و علايق و خواسته‌هاي‌تان هستيد ديگر جايي براي عشق ورزيدن در قلب‌تان وجود ندارد.
عشق همانند تمامي عواطف يك واكنش است و تا زماني‌كه خود از آن برخوردار نباشيد نمي‌توانيد آن را از ديگران دريافت كنيد. افرادي كه وجودشان مملو از حس نفرت، حرص و طمع است، تنها نفرت، حرص و طمع دريافت خواهند كرد. اگر عشق در درونتان نباشد، هر قدر تلاش كنيد نمي‌توانيد با عشق ديگران عطش خود را سيراب كنيد.

راهكار
1.مواظبت از يك حيوان را به عهده بگيريد. داشتن يك حيوان خانگي يكي از بهترين كارهايي است كه مي‌توانيد براي سلامت روحي و عاطفي خود انجام دهيد. درواقع، تحقيقات نشان داده‌اند افراد بيمار و آسيب ديده‌اي كه مسئوليت نگهداري يك حيوان خانگي را بر عهده مي‌گيرند سريع‌تر از بيماران ديگر بهبود مي‌يابند. به چه دليل؟ يكي از دلايل آن اين است‌ كه حيوانات خانگي عشق بي قيد و شرط و لذتِ بخشش را به شما مي‌دهند. دوست داشتن آنها كار ساده‌اي است و وقتي به آنها محبت مي‌كنيد احساس خوبي داريد. دوست داشتن حيوانات خطر چنداني ندارد چرا كه مجبور نيستيد نگران اين موضوع باشيد كه تصادفاً چيزي بگوييد كه احساسات حيوان خانگي‌تان جريحه‌دار شود و يا دائماً تلاش كنيد كه مراقب اعمال و رفتارتان باشيد. حيوانات جز برآورده كردن نيازهاي اوليه‌شان توقعي از شما ندارند؛ آنها به شما اجازه مي‌دهند تا مطابق با خواسته و شيوه‌ي خود دوستشان بداريد.
وقتي از شخصي مراقبت مي‌كنيد كه به شما وابسته است، خلاء عاطفي‌تان پر مي‌شود. وقتي عشق خود را نثار ديگران كنيد، عشق آنها را جذب خواهيد كرد و براي دريافت آن آماده‌تر خواهيد بود.
2.به طور ناشناس و مخفيانه، اعمال خير انجام دهيد. ببينيد بخشش از روي عشق و محبت، و نه از روي خودخواهي، چه حس و حالي دارد. به مراكز خيريه و زنان نيازمند كتاب و لباس اهدا كنيد. در بودجه‌اي كه براي فرستادن كودكان بي‌سرپرست به اردو در نظر گرفته شده است سهيم شويد. كتابخانه‌ي ملي، مراكز فرهنگي، هنري يا مراكز تحقيقي شهرتان را حمايت كنيد.هيچ‌كس هديه‌ي شما را رد نخواهد كرد!
3.به خود عشق بورزيد. كساني كه به خود عشق مي‌ورزند و به ارزشها و لياقت‌هاي خود ارج مي‌نهند، نه كساني كه خود شيفته‌اند، مورد عشق و ستايش تمام دنيا قرار مي‌گيرند. درست مانند اين باور عام كه بانك‌ها مايلند به كساني وام دهند كه تقريباً نياز چنداني به پول ندارند!
با دوست داشتن و عشق ورزيدن به خود ارزش و اعتبار خود را بالا ببريد. منتظر نمانيد تا ترفيع رتبه بگيريد، يك نرم‌افزار بزرگ اختراع كنيد يا در مسابقه‌ي مردان آهنين راه يابيد. همين حالا دست به كار شويد. اگرسه سال است به خود مي‌گوييد بالاخره يكي از همين روزها يك هفته به كنار درياچه مي‌روم و استراحت مي‌كنم، همين حالا انجامش دهيد. به سميناري برويد كه ماه‌هاست در موردش كنجكاويد. در كلاس‌هاي پرواز شركت كنيد. به هر حال وقتي طعم شور و هيجان زندگي را بچشيد، ديگران را به سمت خود جذب خواهيد كرد. پس بيشتر از اين در مورد خود غفلت نورزيد. شروع كنيد! نگران اين موضوع نباشيد كه با دوست داشتن خود ديگر جايي براي دوست داشتن ديگران نداريد. همانطور كه در كتب ديني آمده: «اگر براي خود نيستم، پس چه كسي براي من است. اگر تنها براي خود هستم، پس من كه هستم؟»

کلنجارهاي ذهني
دکتر ديويد جي. ليبرمن
اميرحسن مکي- هانيه حق نبي مطلق

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان