سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

تست شش ستاره براي محک زدن دوست حقيقي

تاریخ انتشار خبر : 1391/09/13

آيا او واقعا ً به فکر شماست؟ آيا به شما وفادار است؟ آيا تنها وانمود مي کند که شما را دوست دارد؟
بعضي وقتها تمايز دوستان حقيقي از اشخاصي که وانمود مي کنند دوست ما هستند، بسيار دشوار است. اما ديگر نگران نباشيد زيرا با استفاده از تاکتيک هاي روانشناسي زير به راحتي مي توانيد تشخيص دهيد که آيا فردي از صميم قلب شما را دوست دارد يا اين که تنها به فکر منافع خويش است. يادآوري اين نکته در اينجا مناسب است که دوستي مقدمه و اساس هر گونه رابطه اي است. بنابراين اگر در حال حاضر با کسي به سر مي بريد که از اين امتحان ( تست شش ستاره) سربلند بيرون نمي آيد، بايد در دوستي خود تجديد نظر کنيد زيرا احتمالا ً آنگونه که وي ادعا مي کند، دوستي مطمئن و با ثبات براي شما نيست.

تست شش ستاره جهت محک زدن يک دوست حقيقي

علاقه
يک معيار مهم که به واسطه ي آن مي توان يک دوست حقيقي را محک زد اين است که وي چه قدر به مسائل زندگي شما علاقه مند است. براي مثال موضوع مهمي را که در زندگي شما در جريان است با وي در ميان بگذاريد و ببينيد که آيا با شما تماس مي گيرد تا جريان را دنبال کند و از چند و چون اوضاع با خبر شود؟ اگر اين کار را نکرد، شما به او تلفن بزنيد و ببينيد که آيا موضوع را پيش مي کشد؟ سرانجام اگربدين ترتيب نيز او به موضوع اشاره نکرد خودتان به طور غير مستقيم به موضوع اشاره کنيد و ببينيد که آيا اصلا ً آن موضوع را که قبلا ً به وي گفته ايد به ياد مي آورد؟

وفاداري
رازي را درباره ي يک دوست مشترک ، با او در ميان بگذاريد ( اما پيش از اين حتما ً از دوست مشترک خود براي افشاء رازش اجازه بگيريد) و ببينيد که آيا اين موضوع را به وي مي گويد يا خير. دوستان حقيقي براي اعتماد در دوستي ارزش قائلند.

غرور
هر کس مي تواند شما را به شادي و خوش باشي ترغيب کند زيرا در اين صورت خودش نيز احساس شادماني مي کند، اما ببينيد که چه کسي هنگامي که در کار خود موفقيت کسب مي کنيد به شما تبريک مي گويد و خوشحال مي شود. دوستان حقيقي شما کساني هستند که از موفقيتتان احساس غرور و شادي مي کنند و به آن رشک نمي ورزند. ببينيد که آيا دوستتان هنگامي که موفقيت و ترفيع کسب کرده ايد به سراغتان مي آيد؟ افراد بيشماري وجود دارند که هنگام مصيبت و بدبختي مايلند به ما دلگرمي بدهند و ما را به شادي تشويق کنند اما سخت تر مي توان کسي را يافت که هنگامي که پيشرفت و ترقي کرده ايم به ما تبريک بگويد.

صداقت
دوست حقيقي شما فرديست که معايبتان را به شما گوشزد کند، حتي اگر بدين واسطه شما از وي مکدر شويد. او تمايل دارد که خودتان را اصلاح کنيد. آيا دوستتان انتقادي از شما به عمل مي آورد که به صلاحتان است، حتي اگر بداند که ممکن است بدين واسطه از وي رنجيده خاطر شويد؟

احترام
به دوست خود بگوييد که اتفاق جالبي – چيزي که جنبه ي مثبت داشته باشد- در زندگي شما در حال وقوع است اما شما ترجيح مي دهيد که در حال حاضر درباره ي آن توضيح ندهيد، و ببينيد که آيا او اصرار دارد که آن را برايش فاش کنيد؟ ميان کنجکاوي و علاقه تفاوت زيادي وجود دارد. اگر او " بايد بداند "، او تنها به فضولي يا در اصطلاح عاميانه به خاله زنکي علاقه مند است و نه به شما. يک دوست خوب براي خواسته هاي شما احترام قائل است و به شما فرصت مي دهد ( در حال حاضر.) ممکن است هر از چند گاهي موضوع را پيش بکشد زيرا به آن علاقه مند شده ، اما اگر به صراحت عنوان کرده باشيد که مايل نيستيد در حال حاضر درباره ي آن حرف بزنيد، مرتب به شما فشار وارد نمي کند که آن را فاش کنيد. علت آن که گفتيم راز شما بايد جنبه ي مثبت داشته باشد و نه منفي اين است که اگر يک دوست واقعي احساس کند که واقعه ي ناگواري در زندگيتان در جريان است اصرار دارد که هم اکنون به آن پي ببرد زيرا نگران شماست. پس از آنجايي که شما نمي خواهيد دوستتان را به اين طريق محک بزنيد نبايد راز شما جنبه ي منفي داشته باشد.

فداکاري
آيا او دوست دارد به خاطر رضايت شما از چيزي دست بکشد؟ آيا منافع و خوشبختي خود را فداي خوشبختي شما مي کند؟ آيا به شما امر و نهي مي کند؟ آيا کلمه ي " سازش" در لغتنامه ي زندگي وي گنجانده شده است؟
هنگامي که منافع مردم در خطر باشد، اکثر ايشان تلاش مي کنند تا شما را از سر راه خود بردارند. دقت کنيد که آيا او کسي است که به منافع هر دوي شما توجه دارد يا تنها به فکر حفظ منافع خويش است.

• اگر فرد مورد نظر شما در چهار يا بيش از چهار مورد از تست شش ستاره ي فوق امتياز آورد ، احتمالا ً دوست خوبي است و مي توانيد روي او حساب کنيد. اگر در سه مورد يا کمتر،امتياز کسب کرد به احتمال زياد بايد در دوستي خود با وي دقت بيشتري داشته باشيد يا با او در اينباره گفتگو کنيد. البته اگرهر کسي در زندگي خود مشغله ي زيادي داشته باشد به طور ناخودآگاه آشفته و بي تفاوت خواهد شد بنابراين بهترين راه اين است که براي سنجش دوست خود از طريق تست شش ستاره، تنها به يک دوره ي بيست و چهار ساعته اکتفا نکنيد و محدوده ي زماني بيشتري براي آن در نظر بگيريد.

روش هاي جذب و متقاعد کردن ديگران
دکتر ديويد جي. ليبرمن- اميرحسن مکي

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان