سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

چرا فردي تنها و گوشه گيرم؟

تاریخ انتشار خبر : 1391/11/03

تقريباً با هيچ كس ارتباط ندارم. خود را قانع كرده‌ام كه به اين انزوا، استقلال و شيوه‌ي زندگي علاقه‌مندم، اما شك دارم كه اينطور باشد. با نگاهي تحقيرآميز به افرادي مي‌نگرم كه عضو گروه‌هاي مختلف‌اند و احساس مي‌كنم برتر از آنانم كه نياز دارند عضوي از يك گروه و سازمان باشند. از صميمي شدن با ديگران و ايجاد روابط نزديك دوري مي‌كنم.

تحليل
البته داشتن حس استقلال بسيار خوب است، اما اين كه بخواهيد هميشه تنها و دور از ديگران باشيد دليل متفاوتي دارد. شايد ترجيح مي‌دهيد زندگي‌اي مستقل داشته و در انزوا به سر ببريد، چرا كه از تنهايي و وقت گذراندن با خود لذت مي‌بريد. اين امري سالم و طبيعي است. اما اگر دليل انزوا و گوشه‌گيري شما نفرت از ديگران باشد، ممكن است در ارتباط برقرار كردن با ديگران و سازگاري با آن‌ها مشكل داشته باشيد.
اين طور به نظر مي‌رسد كه نمي‌توانيد با ديگران رفتار خوبي داشته باشيد. درواقع، فاقد مهارت‌هاي ارتباطي هستيد و به همين دليل برقرار كردن روابط مثبت در زندگي شخصي و اجتماعي‌تان كاري مشكل است. درموارد حادتر، احساس مي‌كنيد كه همه‌ي دنيا عليه شماست. قادر نيستيد با بي‌كفايتي‌هاي خود كنار بياييد، بنابراين بر اين باوريد كه دليل موفق نبودن‌تان در زندگي اين است كه دنيا و عوامل موجود در آن مانع موفقيت شماست. در نظر شما جامعه مقصر است و شما فرد بي‌دفاعي هستيد كه نمي‌توانيد در صفحه‌ي شطرنج زندگي پيروز شويد.
اگر گوشه‌گيري و انزوا را به خود تحميل كرده‌ايد، شايد به اين دليل باشد كه مي‌خواهيد با فرار از عوامل محيطي اضطراب و نگراني خود را كاهش دهيد. شدت ناراحتي شما باعث مي‌شود به خلوت خود پناه ببريد. با داشتن حس برتري نسبت به ديگران و اين كه همه‌ي دنيا تأثير گرفته از عقل و درايت شماست، رفتارهاي خود را توجيه مي‌كنيد.
راهكار
1. براي بهبود مهارت‌هاي ارتباطي خود تلاش كنيد. يكي از منابع فوق‌العاده‌ي ساخت مهارت در روابط مردمي، كتاب «آيين دوست‌يابي» اثر «ديل كارنگي » است. مهارت‌هاي ارتباطي در بعضي افراد به صورت ذاتي و طبيعي وجود دارد، اما در مورد بسياري ديگر بايد آموخته شود و اگر به اندازه‌ي كافي برايش وقت صرف كنيم مي‌توانيم به آن دست يابيم.

2.به ياد داشته باشيد مطمئن‌ترين راه براي علاقه‌مند كردن ديگران به خود اين است كه شما هم به آنها علاقه داشته باشيد. مهارت‌هاي ارتباطي چيزي است كه همه‌ي ما در طول زندگي روي آن كار مي‌كنيم. برقرار كردن ارتباط با ديگران و دوست‌يابي مي‌تواند گاهي روند بسيار مشكلي باشد. راحت بودن با خود تنها راه براي اين است كه ديگران هم با ما احساس راحتي كنند. افرادي كه به خود اعتماد دارند به راحتي مي‌توانند ديگران را به سمت خود جذب كنند. فرقي ندارد كه با يك جمع يا فرد ارتباط داشته باشيد، وقتي به آن‌ها توجه و علاقه نشان دهيد، آن‌ها هم درمقابل با رفتاري مثبت با شما برخورد مي‌كنند، پس با پرسيدن سؤال‌هاي مناسب علاقه و توجه خود را به ايشان نشان دهيد، مثلاً: «چرا اين‌قدر به اسكي علاقه داريد؟»، «چطور تصميم گرفتيد كه نويسنده‌ي كتاب كودك شويد؟»، «آيا تا به حال در سواحل دريا زندگي كرده‌ايد؟» در ابتدا مجبور نيستيد تا خود را درگير مكالمه كنيد. فقط علاقه‌تان را نشان دهيد.

کلنجارهاي ذهني
دکتر ديويد جي. ليبرمن
اميرحسن مکي- هانيه حق نبي مطلق

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان