سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

چرا بي حال و حوصله ام اگرچه دليل خاصي براي آن وجود ندارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1391/12/17

شتابزده ازدواج نكرده‌ام. روزي پانزده ساعت كار نمي‌كنم و برنامه كاري آنچنان سنگيني ندارم. مشكل خاصي در زندگي‌ام احساس نمي‌كنم؛ با اين حال دائماً از نظر روحي بي‌حوصله و كلافه‌ام. به نظر مي‌رسد در مقايسه با ديگران انرژي و تلاش بيشتري در انجام كارهايم صرف مي‌كنم. بعضي روزها اصلاً نمي‌خواهم از رختخواب بيرون بيايم و حال و حوصله‌ي انجام هيچ كاري را ندارم.

تحليل
بدون داشتن كار يا هدفي كه بتوان روي آن تمركز كرد، ذهن انسان دائماً در حال تاخت و تاز است كه اين امر باعث مي‌شود تا كاملاً از لحاظ روحي خسته و كسل گرديد. هيجان، شور و اشتياق باتري روح شما را شارژ مي‌كند. بدون داشتن هدف، انرژي‌تان به بيهودگي صرف مي‌شود. به همين دليل است كه وقتي بر روي پروژه‌اي كار مي‌كنيد كه به آن علاقه داريد، مي‌توانيد كمتر بخوابيد و زحمت بيشتري براي آن بِكشيد. مغز نياز به تمركز دارد نه پراكندگي افكار. افكار ما انرژي هستند و اگر انرژي‌تان بازسازي نشود، احساس كسالت و بي‌حالي مي‌كنيد. افكار مثبت، انرژي مثبت خلق مي‌كنند كه سبب بهبود روحيه‌ي شما مي‌شود. در حالي كه افكار منفي به وجود آورنده‌ي انرژي منفي هستند و باعث كسالت شما مي‌گردند. عدم داشتن تمركز باعث مي‌شود تا افكار منفي آزادانه در ذهن‌تان پرسه بزنند.
ممكن است شما هم سرشار از تفكرات و احساسات منفي باشيد، بنابراين انرژي‌اي كه براي حفظ چنين احساساتي صرف مي‌كنيد شما را به شدت بي‌حال مي‌كند. اگر اين كسالت همچنان ادامه پيدا كند و هيچ راهي براي خروج عواطف منفي خود نداشته باشيد، رفته رفته در معرض افسردگي قرار مي‌گيريد. تمام انرژي فكري كه براي تفكري خلاق و هوشمند لازم است را تلف مي‌كنيد. براي ظاهرسازي در مقابل ديگران، همه‌ي انرژي‌تان را صرف پنهان كردن يأس و افسردگي خود مي‌كنيد. دائماً احساس مي‌كنيد «ظرف پُري» را در مقابل خود داريد. آنچه درون ظرف‌تان است تنها نگراني، ترس و اضطراب است. درواقع ظرف شما نه تنها پُر نيست، بلكه كاملاً خالي است. ذهن شما براي پُر كردن اين ظرف خالي به دنبال مسائل واهي است. مسائل كوچك و جزئي زندگي به شدت آزارتان مي‌دهد. از آنجايي كه هيچ چيزي وجود ندارد تا توجه شما را به خود جلب كند، مسائل ناچيز برايتان اهميت زيادي پيدا مي‌كنند. به همين دليل است كه احتمالاً در خواندن و به دست آوردن اطلاعات جديد مشكل خواهيد داشت.

راهكار
1.اگر بيمار نيستيد، يك برنامه‌ي ورزشي منظم را آغاز كنيد و رژيم غذايي متعادلي داشته باشيد. بعضي مواقع كمبود انرژي ناشي از استفاده نكردن از آن مي‌باشد. اگر بدن شما به زندگي بي‌فعاليت و بي‌تحرك عادت كرده، با ورزش نكردن و رژيم غذايي ناسالم هيچ جاي تعجبي ندارد كه انرژي‌تان تحليل رود. درست مانند يك اتومبيل، ماداميكه سوخت كافي به آن برسانيد، و تعمير و تنظيمش كنيد به خوبي كار مي‌كند و هر جا كه بخواهيد شما را مي‌برد.
2.هدفي بزرگ و مهيج‌ براي خود در نظر بگيريد تا ذهن و وقت‌تان راپر كند. هرقدر هم كه مغز انسان پيچيده باشد باز هم نمي‌تواند همزمان دو تفكر را يك جا داشته باشد. وقتي نسبت به چيزي اشتياق و هيجان داريد، ميزان انرژي‌تان در بالاترين حد ممكن است. شب‌ها با خوشحالي به خواب مي‌رويد و صبح‌ها شاد و پرانرژي از خواب برمي‌خيزيد. ديگر فكر و خيال به سراغتان نمي‌آيد. براي دنبال كردن اهداف‌تان سر از پا نمي‌شناسيد. وقتي شما در مسير دلخواه خود حركت كنيد، انگيزه و تمايلاتتان انرژي لازم را به وجود خواهند آورد.
3.براي بهتر شدن روحيه، سفر يا استراحتي كوتاه داشته باشيد. اغلب، وقتي مردم كار خاصي ندارند بيشتر از زماني كه به سختي كار مي‌كنند به تعطيلات نياز دارند. اما آدم‌ها اگر كار خاصي در زندگي براي انجام دادن نداشته باشند، احساس مي‌كنند «شايستگي» تعطيلات و استراحت كردن را ندارند. اين طرز فكر را فراموش كنيد. دو يا سه روز دور بودن از زندگي و برنامه‌هاي روزمره باعث مي‌شود تا بتوانيد با روحيه‌اي بهتر، سرزنده‌تر و بشاش‌تر به زندگي باز گرديد.
کلنجارهاي ذهني
دکتر ديويد جي. ليبرمن
اميرحسن مکي- هانيه حق نبي

نظرات :

ندا
1391/12/17
عاليه! موفق باشيد :)
مريم
1391/12/17
ممنون.
خيلي بهش نياز داشتم.
پارسا
1391/12/17
خدا قوّت امير جان
سهيلا
1391/12/17
دست مريزاد
مملي
1391/12/17
مطلب بسيار مفيدي بود .
ممنون
مرجان
1391/12/17
عالي بود نکات و راهکارهاي خيلي خوبي داشت و فکر ميکنم که همه نياز به دانستن اين نکات را دارند .
موفق باشيد
عليرضا
1391/12/21
مطلب جالبي بود خسته نباشيد

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان