سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

همه ي دنيا بازتاب است!

تاریخ انتشار خبر : 1392/03/29

همواره گفته‌اند که انسان دنيا را بازتابي از خودش مي‌بيند. اگر کسي دنيا را فاسد و آلوده ببيند، به نوعي احساس مي‌كند – گرچه احتمالاً به طور ناخودآگاه- خودش فاسد و آلوده است. برعکس، اگر مردم را در کارشان صادق و بي‌شيله پيله ببيند، اغلب خودش را اين گونه مي‌بيند. به قول معروف، «کافر همه را به کيش خود پندارد!» اگر کسي بي دليل و مدرک تصور کند که ريگي به کفش داريد از خودتان بپرسيد، «چرا اين قدر بدگمان است؟»
در اصطلاح روانشناسي اين مورد را فرافکني مي‌نامند. به همين دليل است که فرد خيانت‌کار ديگران را به خيانت متهم مي‌كند. اگر کسي مدام درباره‌ي اعمال و نيات‌تان از شما پرس و جو کرد بايد زنگ خطري در گوش‌تان به صدا در آيد.
تاکنون چندبار شنيده‌ايد که مردي مرتباً نامزدش را به خيانت متهم کرده است، اما پس از مدتي نامزدش فهميده که دست اين مرد به تمام گناهاني که به وي نسبت مي‌داده آلوده بوده است؟
از اين نکته مي‌توان به اين روش استفاده کرد:
اگر از کسي بپرسيد آيا انسان باصداقتي است شايد به راحتي به دروغ بگويد، «بله.» هرچند، اگر از وي بپرسيد آيا به عقيده‌ي او اکثر مردم باصداقت هستند، مي‌تواند آزادانه و بي‌نگراني از اين که چنين ويژگي‌اي را به او نسبت دهيد نظرش را ابراز کند.
آيا بدين ترتيب پرسش شما را به خودش مي‌گيرد؟ نه چندان.
در اين روش نبايد مطلب را به روشني مطرح کنيد؛ او نبايد بفهمد واقعاً به چه چيزي مي‌خواهيد پي ببريد. بنابراين، بايد کاري کنيم تا بي‌آن که سوءظني در او ايجاد شود احساسات واقعي خود را ابراز کند. بر اساس قوانين رياضي اگر a=b و b=c باشد آنگاه a=c مي‌شود. در اينجا ما همين قانون را به خدمت مي‌گيريم.
فرض کنيد مي‌خواهيد بفهميد آيا شخصي از ازدواجش راضي است يا نه. بديهي است که اگر مستقيماً چنين سؤالي را از کسي بپرسيد نه از تکنيک ذهن‌خواني استفاده کرده‌ايد و نه مي‌توانيد از صحت پاسخ وي مطمئن باشيد.
پس، با استفاده از روش زير مي‌توانيد به طور غير مستقيم آگاهي بيشتري نسبت به احساسات واقعي او به دست آوريد. از طريق اطلاعات مرتبط، بي آن که او تصور کند دارد احساسات واقعي‌اش را بروز مي‌دهد مي‌توانيد به طرز فکر واقعي او پي ببريد.

سناريو
سؤال اين است، «آيا از ازدواجتان راضي هستيد؟» اولين آمار مرتبط با اين پرسش اين است: اشخاصي که از ازدواجشان راضي هستند قدر همسرشان را مي‌دانند. دومين آمار مرتبط اين است: فردي که قدردان همسرش است از او سوءاستفاده نمي‌كند. پرسشي که مي‌توان پرسيد اين است، «آيا فکر مي‌کنيد سوءاستفاده کردن از همسرتان در زندگي مشترک صحيح است؟»
اگر پاسخ وي مثبت باشد نشانه‌ي اين است (البته، نه به طور قطعي) که احتمالاً رضايت کاملي از ازدواجش ندارد، از اين رو از همسرش سوءاستفاده مي‌كند تا از او انتقام بگيرد.
طبيعتاً، يافتن رابطه‌اي درست ضروري است. فرمولي قطعي و جامع در اينباره وجود ندارد. اين روش صد در صد بي‌خطا و تضمين شده نيست، اما احتمال موفقيت‌آميز بودن آن زياد است. بعضي رابطه‌ها بر مبناي آمار هستند، در حالي که بعضي بر مبناي منطق.
ذهن ديگران را بخوانيد
دکتر ديويد جي. ليبرمن
اميرحسن مکي- آزاده مبشر

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان