سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

نگرش فرمانروا است

تاریخ انتشار خبر : 1392/08/21

پنج نگرشي که باعث اوج گرفتن شما مي شوند!
اين را درک کنيد: بخش اعظم دنياي شما و تجاربي که در آن حاصل مي کنيد، نتيجه ي مستقيم نگرشي است که انتخاب مي کنيد. اجازه دهيد اين مطلب را کمي تشريح کنم:
اول، نگرش، بخش اعظم دنياي شما را شامل مي شود. درست است که گاهي اتفاق هايي رخ مي دهند که به کلي از حيطه‌ي اختيار ما خارج هستند، بخش اعظم دنياي ما تصادفي و اتفاقي نيست، بلکه بر پايه‌ي نگرش هاي ما تعيين مي شود.
دوم، مي توانيد نگرش خود را انتخاب کنيد. مجبور نيستيد گذشته ي تلخ را در ذهنتان مرور کنيد. مجبور نيستيد غصه بخوريد و عصباني شويد. مجبور نيستيد نسبت به شايستگي و لياقت خود شک و ترديد داشته باشيد. در هر لحظه مي توانيم باور و رفتار خود را نسبت به محيط پيرامون انتخاب کنيم.
سوم، آنچه تجربه مي کنيم، نتيجه ي مستقيم نگرش ما است. براي مثال، اگر نظر بدي نسبت به کسي داشته باشيم، نتيجه ي آن چه خواهد بود؟ اگرچه اين مثال به مردم مربوط است، مي توان آن را به اغلب موارد زندگي تعميم داد!
خوب، اگر نگرش هاي ما تا اين حد در زندگي ما تأثير دارند، آيا نبايد بهترين نگرش ها را از آنِ خود کنيم؟ مسلماً! اگر مي خواهيم در زندگي به اوج خوشبختي و موفقيت برسيم، و اگر نگرش هايي هستند که اين خواسته را تحقق مي بخشند، آيا نبايد آن ها را با جان و دل دنبال کنيم؟ بدون شک! پس، برويم سراغ پنج نگرشي که باعث اوج گرفتن شما مي شوند!
مي توانم!
اين اساسي ترين نگرش است. ما بايد باور کنيم که مي توانيم. « نمي توانم» در مرام ما نيست! به جاي آن مي توانيم بگوييم« سعي خودم را خواهم کرد» يا «تلاش کردم و موفق نشدم» اما هرگز نگوييد « نمي توانم!» اگر به خودتان بگوييد «نمي توانم» باعث مي شود که «نتوانيد»! برعکس، اگر بگوييد« مي توانم » موجب مي شود که نتيجه ي خيلي بهتري به دست آوريد. اگر فقط نيمي از موفقيتي را به دست آوريد که به خود گفته ايد« مي توانيد» به دستش آوريد، دست کم پنجاه درصد جلوتر از « نتوانستن » خواهيد بود! من با استفاده از يک روش ساده، انگيزه ي توانستن را در خودم ايجاد مي کنم: به خودم مي گويم، اگر فرد ديگري توانسته است کاري را بکند، من هم مي توانم و اگر خيلي ها توانسته اند آن کار را بکنند، پس من به طور حتم مي توانم! دست کم از يکي از کساني که موفق شده اند آن کار را انجام دهند ، با هوش‌ترم؛ دست کم مي توانم از يکي از آنها سخت کوش تر باشم؛ و دست کم شرايط يکي از آنها سخت تر از من بوده است. پس، اگر آنها توانسته اند، من هم مي توانم!
سخاوتمند خواهم شد!
ديگر نگرشي که باعث اوج گرفتن شما مي شود اين است که سخاوتمند و بخشنده باشيد. نگرش( و انضباطِ) بخشندگي، احتمال موفقيت شما را به دو دليل افزايش مي دهد: اول، بخشندگي باعث مي شود از خودتان خشنودتر شويد و اين وضعيت ذهني، شما را براي موفقيت مستعد مي کند. دوم، مردم لطف انسان هاي بخشنده را تلافي مي کنند. لطف و مرحمت، شامل حال افراد بخشنده و سخاوتمند است، و اين در پيشرفت و اوج گيري آنها نقشي بسزا دارد.
زندگي اطرافيانم را دگرگون خواهم کرد!
اشخاصي که به اوج موفقيت مي رسند، معمولاً کساني هستند که به فکر کمک کردن به ديگران اند. البته، شايد منافع خود را هم از اين بابت در نظر داشته باشند، اما روي هم رفته به فکر ديگران اند. آنها مي خواهند باعث بهبود زندگي مردم شوند. آنها در زندگي اطرافيان خود تحولي مثبت ايجاد مي کنند. اکثر آدم هايي که مي شناسم، همکاران و دوستانم جزو افراد بسيار موفق هستند. آنچه درباره ي آنها مي توانم بگويم( که در واقع جزو خصوصيات بارز انسان هاي موفق دنياست) اين است که آنها مردم دوست و به اصطلاح دست و پا به خير هستند. اين حقيقتي است که به تجربه، درباره ي آدم هاي بسيار موفق کشف کرده ام.
راحت از کوره در نخواهم رفت!
اين که عصباني بشويم يا نشويم به نگرشي بستگي دارد که انتخاب مي کنيم. ماييم که تصميم مي گيريم عصباني بشويم يا نه. اغلبِ کساني که مي بينم براي رسيدن به چيزي به زحمت مي افتند، آدم هاي عصباني هستند. آنها نگرش عصباني بودن را انتخاب کرده اند. وقتي نگرشي مغاير با عصبانيت را برگزينيم، خودمان را در وضعيت ذهني بهتري براي زندگي و کار کردن در جهت کسب موفقيت قرار خواهيم داد.
به جنبه ي مثبت هر وضعيتي نگاه خواهم کرد!
اين مبناي خوش بيني است. افراد موفقي که در زندگي به اوج مي رسند، همان کساني هستند که به زندگي خوش بين هستند. آنها خوبي ها را مي بينند، افکار بسيار مثبتي دارند و در حالي براي رسيدن به شکوه و عظمت تلاش مي کنند که باور دارند دستيابي به آن ممکن و شدني است!
نگرش‌هايي که عنوان شد، اساس نگرش هايي هستند که موجب اوج گرفتن شما مي‌شوند؛ پس، پيش از همه بايد دراتخاذ آنها خبره شويد.
خوب، وضعيت خود را چگونه مي بينيد؟ آيا نيازي هست که اصلاحاتي در نگرش‌هاي خود ايجاد کنيد؟ دوباره نگاهي به آنها بيندازيد:
• مي توانم.
• سخاوتمند خواهم شد.
• زندگي اطرافيانم را دگرگون خواهم کرد.
• راحت از کوره در نخواهم رفت.
• به جنبه ي مثبت هر وضعيتي نگاه خواهم کرد.
اين نگرش ها را هدف قرار دهيد و با دستيابي به آنها شاهد اوج گرفتن خود باشيد!

زندگي رؤيايي تان را خلق کنيد!
کريس وايدنر- اميرحسن مکي

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان