سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

ريسک و موفقيت

تاریخ انتشار خبر : 1392/10/30

سال ها پيش تحقيقي روي خلبانان جنگ جهاني دوم صورت گرفت که به خوبي نشان مي داد برخلاف تصور عموم ، بسياري از خلباناني که در طول جنگ به شدت محتاط بودند ، جزو اولين کشته شدگان عمليات جنگي به شمار مي رفتند. در مقايسه ، کساني که جزو بازماندگان افتخارآفرين محسوب مي شدند در طول جنگ دست به ريسک هاي فراواني زده بودند. در حقيقت ، اگر کسي عملکرد افراد را در کليه ي سطوح زندگي بسنجد ، به زودي پي خواهد برد هر کسي که در زندگي جانب احتياط را رعايت کند دچار مرگ زود هنگام مي شود. زيرا اگرچه بسياري از اين افراد به ظاهر عمر طولاني دارند ، اما چون هيچ وقت به معناي واقعي زندگي نکرده اند ، سالهاست که مرده اند!
حالا حتماً به خودتان مي گوييد : " چرا اکثر ما حاضريم يک عمر با فلاکت و بي چارگي زندگي کنيم ، اما نمي توانيم يا مايل نيستيم دست به ريسک هاي معقول بزنيم؟ " پاسخ اين پرسش را بايد در گذشته ي خود جستجو کنيم و من معتقدم که به اين ترتيب قدم بزرگي جهت رفع اين مشکل برمي داريم و در نهايت مي توانيم آن را به کلي برطرف کنيم. بنابراين ، از شما مي خواهم که خوب به مطالب زير دقت کنيد.
در دوران کودکي ، حتي زماني که نوزادي بيش نبوديد ، تمام هم و غم والدين شما اين بود که در زندگي موفق شويد. از اين رو ، همواره اين ترس در آن ها وجود داشت که مبادا به نوعي آرزويشان برآورده نشود. البته ، به دليل عشقي که آن ها به شما داشتند اين امر کاملاً طبيعي بود. اما متأسفانه ، اين عشق آن ها را وا مي داشت تا از شما در برابر هر گونه صدمه اي در زندگي حمايت کنند. براي مثال ، وقتي تازه مي خواستيد شروع به راه رفتن بکنيد آن ها مراقب شما بودند و به محض اين که احساس مي کردند ممکن است زمين بخوريد شما را بغل مي کردند تا مبادا در اثر افتادن صدمه ببينيد.
همين طور ، وقتي براي اولين بار کتک کاري با بچه ي تخس همسايه را تجربه کرديد ، احتمالاً پدر و مادرتان سعي مي کردند تا با اين حرف ها شما را تسلي دهند : «حق با تو بود عزيزم ، نه با او . آن بچه خيلي وحشي است. » و شايد در ادامه گفته باشند : «عزيزم از اين به بعد خيلي مراقب باش و سعي کن دور و بر اين جور بچه ها نروي. » به علاوه ، اگر مثل اکثر ما تربيت شده باشيد ، احتمالاً اولين دوچرخه با اين هشدارهاي مکرر به شما داده شده : «مواظب باش ! »، « بپا نيفتي!» و ... به اين ترتيب ، به تدريج اين عادت در شما نهادينه شد که هر حرکت در زندگي تان را توام با زنگ خطري که در ذهن جوان و تأثيرپذيرتان نواخته مي شد ، احساس کنيد.
پس بايد بدانيد بر خلاف آنچه بعضي ها مي گويند ، هيچ يک از ما با ترس از ريسک کردن متولد نشده ايم. همانطور که در بالا اشاره شد ، ترس از ريسک کردن را پس از ورود به اين دنياي شگفت انگيز مي آموزيم. در واقع ، برخلاف باور غلط اکثر مردم ، انسان فطرتاً اهل ريسک است و طبيعتاً به گونه اي خلق شده تا راهي را که به شکوه و بزرگي او مي انجامد ، طي کند.
اما پيش از آن که حرکت در مسير هيجان انگيز ريسک کردن را شروع کنيد ، همواره اين حقيقت را مد نظر داشته باشيد که ريسک کردن به معناي بي مبالاتي و حماقت نيست. اگر خوب بينديشيد متوجه خواهيد شد که اين دو کاملاً از هم مجزا هستند. ريسک کردن به معناي شهامت داشتن است و شهامت به کلي با حماقت فرق دارد . البته در موارد معدودي مرز ميان اين دو بسيار باريک مي شود. با وجود اين ، هيچ وقت و تحت هيچ شرايطي نبايد اين مرز را از ميان برداريد.
نکته ي ديگري که بايد مورد توجه قرار دهيد اين است که ريسک کردن همواره يک اصطلاح نسبي است. به عبارت ديگر ، رفتاري که نزد يک نفر خطرناک به نظر مي رسد شايد در نظر شخصي ديگر عاري از خطر باشد. به علاوه ، اگر همين رفتار از سوي شخص سومي صورت پذيرد ، ممکن است ديگران آن را بي مبالاتي تلقي کنند. پس ، بديهي است که بايد اين مفاهيم و برداشت هاي متفاوت را به خوبي از هم تميز داد.

ثروتمند زاده شده اي!
باب پراکتر
اميرحسن مکي

نظرات :

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان