سبد خرید شما خالی است

خانه | درباره ما | نمایندگی ها | استخدام | گالری عکسها

شرح خبرنامه

   

مداومت پيشه کنيد!

تاریخ انتشار خبر : 1391/08/01

«هيچ چيز در اين دنيا نمي تواند جايگزين پشتکار شود. استعداد نمي تواند جايگزين آن شود؛ انسان هاي با استعداد و ناکام در دنيا فراوان اند. نبوغ نمي تواند جايگزين آن شود؛ نابغه ي سيه بخت تقريباً ضرب المثل شده است. تحصيلات نمي تواند جايگزين آن شود؛ دنيا پر است از تحصيل کرده هاي خانه به دوش! رمز موفقيت در پشتکار و مداومت است. شعار « ادامه بده! » همواره مشکلات بشر را حل کرده و خواهد کرد.» - کلوين کوليج

من با آدم هاي موفق فراواني سر و کار داشته ام؛ آدم هايي که به زندگي رويايي شان رسيده اند. همچنين، با خيلي آدم ها سر و کار داشته ام که به گَردِ روياهايشان هم نرسيده اند! خيلي وقت ها آدم هاي ناموفق دلِ خوشي از اشخاص موفق ندارند و فکر مي کنند خوشبختي به آنها تقديم شده است.
اما آن طور که من فهميده ام، حقيقت عکس اين است. اشخاصي که به موفقيت هاي بزرگ دست يافته اند خيلي سخت تر از اشخاص ناکام تلاش کرده اند. آدم هاي فوق العاده موفق از تلاش هايشان برايم حکايت هايي نقل کرده اند که شايد باورتان نشود. بله، آن ها موفق هستند؛ اما اين موفقيت به آنها تقديم نشده است! و اکثر آدم هاي ناکام و شکست خورده اي که مي شناسم به هيچ وجه از پشتکار و مداومت بويي نبرده اند. بيشتر اشخاصي که نزد من از ناکامي خود شکايت مي کنند فاقد پشتکار هستند. وقتي از آنها مي پرسم که علت ناکامي شان چيست، مدام بهانه مي آورند. البته، استثناهايي هم وجود دارد، اما آن طور که من فهميده ام پشتکار و مداومت عامل اصلي موفقيت اکثر مردم است.
اگر در روياي موفقيت به سر مي بريد، يا به اشخاص موفق غبطه مي خوريد، از شما مي خواهم که نگاهي عميق به خود و زندگي تان بيندازيد و ببينيد که چه قدر در تعقيب روياهايتان پشتکار به خرج داده ايد. چه مدت است که تلاش مي کنيد؟ خيلي از آدم هاي موفق سال هاي سال براي به دست آوردن آنچه آرزويش را داشته اند ، تلاش کرده اند. شما چه قدر تلاش کرده ايد؟ براي کسب موفقيت بايد زحمت کشيد و به اصطلاح استخوان خرد کرد! آري، نابرده رنج، گنج ميسر نمي شود!
حالا، شايد بپرسيد اصول پشتکار چيست و دانستن چه مطالبي به شما کمک مي کند که آتش پشتکار و مداومت در شما شعله ور شود؟ نکاتي که در پي مي آيند، شما را در اين راه ياري مي کنند:
1. بعضي وقت ها فقط بايد بيشتر از ديگران دوام بياوريد.
« موفقيت، تا حد زيادي به اين بستگي دارد که وقتي ديگران جا مي زنند، بر سر جاي خود محکم بايستيم.» - ويليام فِدِر
متوجه شده ام که خيلي از آدم ها به دنبال روياهايشان مي روند، اما بيشتر آنها در ميانه ي راه جا مي زنند. بعد، همان هايي که جا زده اند از کساني که به مقصد رسيده اند آزرده و بيزار مي شوند. در واقع، موفقيت اکثر افراد از يک هنر ساده سرچشمه مي گيرد و آن « تداوم» است! يادم است خودم در اوايل کار هر وقت مأيوس مي شدم به زبان حال با خودم مي گفتم:« يک هفته ي ديگر. فقط يک هفته ي ديگر تحمل کن!» و صادقانه بگويم، همين باعث شد که در سال هاي اوليه ي شروع کارم دوام بياورم؛ و در حالي که ديگران ميدان را خالي کردند از ميدان به در نرفتم.
يأس و نااميدي به راحتي وجود آدم ها را تسخير مي کند. اگر از آدم هاي موفق بپرسيد که آيا تا به حال نااميد شده اند، حکايت هاي عجيبي را برايتان نقل خواهند کرد که تا به حال به گوشتان نخورده است. امتحانش ضرري ندارد: به سراغ موفق ترين فردي که مي شناسيد، برويد و از او بپرسيد آيا تا به حال به تسليم شدن فکر کرده است. از او بپرسيد چطور به راهش ادامه داده است. از شنيدن پاسخش شگفت زده خواهيد شد!
2. بعضي وقت ها بايد تا آخرش برويد.
« وقتي به انتهاي طناب رسيديد، همان جا خودتان را گره بزنيد.» - فرانکلين روزولت
نمي دانم چه تعداد از آدم ها درست پشت آخرين دري که به روي موفقيت باز مي شده است، از تلاش دلسرد شده اند. البته، خيلي ها با اولين باد مخالف صحنه را ترک مي کنند، اما بعضي ها هم پس از پشت سر گذاشتن ده ها مانع تسليم شده اند، بي آن که بدانند موفقيت در پسِ مانع بعدي انتظارشان را مي کشد. چه تعداد از آدم ها پشت آخرين کوه يا رودخانه اي که ميان آنها و آرمان شهرشان فاصله انداخته،از پا نشسته اند؟
البته، پاسخ اين پرسش ها بر ما معلوم نيست، اما قطعاً بعضي از آدم ها فقط يک قدم با موفقيت فاصله داشته اند و تسليم شده اند، اين طور فکر نمي کنيد؟!
از اين مطالب چه نتيجه اي بايد گرفت؟ من اين طور نتيجه مي گيرم که نبايد تسليم شوم، زيرا دوست ندارم بعدها متوجه شوم که در يک قدمي موفقيت از تلاش دست کشيده ام! اگر قدم آخر نباشد چه؟ مهم نيست، چون مادامي که به حرکت ادامه دهم، سرانجام به قدم آخر خواهم رسيد، آن را طي خواهم کرد و به حلقه ي برندگان پا خواهم گذاشت!
3. بعضي وقت ها زيباترين نتايج تحت فشار حاصل مي شود.
« الماس ها همان تکه هاي زغال سنگي هستند که به کارشان چسبيده اند!» - مالکولم فوربس
اگر زغال سنگ جسمي بي جان نبود به طور قطع فرياد مي زد: « بس است! ديگر نمي توانم تحمل کنم!» اما همين زغال سنگ، تحت فشار شديد تبديل به يکي از با ارزش ترين مواد روي زمين مي شود. زغال سنگ زشت ،کثيف و کهنسال، تحت فشار تبديل به الماسي زيبا و باشکوه مي شود!
به جاي اين که فشار و سختي را بهانه اي براي تسليم شدن و پا پس کشيدن در نظر بگيريد، صبر و پشتکار پيشه کنيد و سختي ها و ناملايمات را به چشم ابزاري بنگريد که زندگي تان را زيبا مي کنند. سختي و گرفتاري را فرصتي براي يادگيري، رشد و تحول در نظر بگيريد. مشکلات را به چشم همان وسيله اي ببينيد که زندگي رويايي تان را برايتان به ارمغان مي آورند! سختي و فشار در کار و زندگي غير قابل اجتناب است. اينجاست که بايد تصميم بگيريد: تسليم شويد يا پايداري کنيد. تصميمي که اتخاذ مي کنيد سرنوشت زندگي تان را تعيين خواهد کرد.
اگر نظر من را مي خواهيد، به شما مي گويم که پايداري کنيد، زيرا بدين ترتيب، قوي تر خواهيد شد و به زندگي اي خواهيد رسيد که رويايش را در سر داريد!

زندگي رؤيايي تان را خلق کنيد!
کريس وايدنر- اميرحسن مکي

نظرات :

پريسا
1391/08/01
اي کاش بشود زندگي رويائي براي خود بسازيم .
مي جنگيم تا نگذاريم سرنوشت براي ما تصميم بگيرد .
با تشکر از شما

شما نیز می توانید نظرات  خود را در مورد این خبرنامه بگوئید ( پس از تایید  به نمایش گذاشته می شود ) :

نام : 
ایمیل :
نظر شما :
   
خانه | درباره ما | ارتباط با ما | نحوه سفارش | گالری عکسها | پدیدآورندگان | استخدام | چاپ کتاب شما | در حال چاپ | نمایندگی ها
کلیه حقوق این سایت محفوظ و مریوط به انتشارات آریاگهر می باشد
© 2012 All CopyRights By Aryagoharbooks.com
تمامی کالاها و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد
کلیه فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد
طراحي، بهينه سازي و ميزباني وب : شرکت رايانا پيرامون پارسيان